Julia, an ex-actress, and her daughter Emma, move into a mansion in a village of Córdoba, Argentina. It's winter and Julia has to get the house into shape to sell it. Despite the time to have passed since her husband and Emma’s father died, they are still in mourning. The days go by gloomily. Grief has made Julia quiet and cool with her daughter. One night, Julia runs into Gaspar, a life-long friend. Gaspar tries to convince Julia to take part in a theatre competition. Julia, Emma and Gaspar find a way to rebuild their lives by starting a somewhat shaky project to form a new type of family.