British director Ben Wheatley presents his last work, based on J.G. Ballard's novel of the same name. Dr. Robert Laing moves into his new apartment seeking soulless anonymity, only to find that the building's residents have no intention of leaving him alone. As he struggles to establish his position, Laing's good manners and sanity disintegrate along with the building.