Zobar, Babulia and Talimón, three gypsies flee from the Austro-Hungarian frontier guards on stolen horses. In their flight, they separate. Zobar, wounded, goes into a wood. The beautiful gypsy, Rada, cures him and disappears. Luiku Zobar continues with his adventures and on finding Rada is invited to her camp. He robs a white mare and when he goes to give it to her he finds the camp empty. The gendarmes arrest him and the gallows await him. Finally Rada agrees to marry Zobar. But at the moment of asking the father for her hand the two die tragically. A solitary cross in the steppes marks Luiki Zobar's grave. His faithful horse paws the ground close by.