Around 1930, in a small town in western Jutland, the old farmer Morten Borgen lives. He has three children: Mikkel, Johannes and Anders. The first is married to Inger, has two young daughters and awaits the birth of his third son. Johannnes is a former student of Theology who, having imbued himself with Kierkegaard's ideas and identifying himself with the figure of Jesus Christ, is considered by all as a madman. The third, Anders, is in love with the tailor's daughter, an uncompromising leader of a rival religious sector. Such circumstance revitalizes the discord that has always existed between the two families, since neither sees with very good eyes that their children marry.