Documentary short film about the struggle for civil rights of the black population of the United States in the 1960s. The text of the song refers to the urgent need to fight, with more effective methods, for the equality of citizens' rights. Racist incidents produced in California in 1965 are shown, suggesting a more decisive call for fighting racists and racial injustice. It is considered the first video clip in history.