Cuban agit-prop filmmaker Santiago Álvarez produced this radical newsreel within forty-eight hours of Che Guevara's death by special request of Fidel Castro himself. Fellow filmmaker and Alvarez admirer Travis Wilkerson accordingly calls it "a pure distillation of the highly unusual conditions of production" that spurred Alvarez's "urgent cinema." Incorporating Guevara's own speeches and documentary scraps from the Bolivian campaign, Álvarez's resourcefulness is ever astonishing.