It reconstructs, in the same place of the facts, a trial celebrated in 1969 to four men, accused of sabotage for having caused the fire of a forest plan that caused the death of eight people and great material losses. At the same time, it retrospectively analyzes the circumstances that contributed to the occurrence of the crime.