There are still counterrevolutionary bands that try to maintain a focus of terror on the population and restore contact with the Central Intelligence Agency of the United States. One morning is the body of the administrator, Alberto Delgado, in the Maisinicú estate. Research reveals an intense and violent atmosphere, and a contradictory personality. Alberto Delgado's itinerary in recent months you can know the information of this Cuban counterintelligence services agent among the bandits operating in the area.