It's ?Year Zero? in a Germany under reconstruction following the war. The German people are becoming increasingly aware of their defeat and of the horrific genocide perpetrated by Hitler's followers. 12-year-old Edmund is forced to care for his dying father. Working on the black market, he runs into one of his former teachers, a homosexual who finds boys for an ex-Nazi general. Through his new acquaintances, Edmund begins to believe that only the strong deserve to survive and that the weak should be killed. Imbued with these thoughts, he takes the decision to kill his ailing father.