Judgment at Nuremberg is the disturbing tale of the war crimes committed in Germany during World War II and particularly in the Nazi concentration camps. Based on the trials held at Nuremberg which uncovered Hitler's attrocities to the world, the film is also a reflection on the need to make individuals responsible for their own war crimes rather than permit the accused to continue alleging collective guilt or claiming that they had only been following orders.