The last Chinese emperor, Pu Yi, lived during a turbulent historical period. The Japanese used him as a puppet governor of the occupied Manchuria and and the Communists sent him to a political re-education camp. After the oppulence of the court, he ends his days as a gardener. The tale of his life takes us through six decisive decades in the history of China.