Having signed an alliance with Hitler, Japan's desire for expansion is threatened by the presence of the American Pacific Fleet in Pearl Harbor. While Admiral Yamamoto, commander-in-chief of the Japanese Marines, puts the last touches to an attack intended to destroy the American ships, the North American fleet commanders discard the idea of an attack. But Japan's official declaration of war is imminent. Six Japanese aircraft carriers are already heading full steam towards Hawaii while they prepare to launch their raid on Pearl Harbor immediately the declaration is delivered, surprising a poorly prepared garrison in the doing.