The action takes place at the heart of Casablanca's historic Medina. Documentary in style, the movie portrays a group of women who have lived in the area since childhood. Together, they draw a complex image of the Moroccan woman, a modern, urban woman, greatly removed from the clichés describing her as submissive. Amid tears and laughter, the director shares their day-to-day lives during various months, in their homes, at the hammam (public baths), in the streets of the old town... Through the eyes of these ?battalat? (heroines) who reinvent their world each day, we experience a series of important events in contemporary Morocco, such as the death of Hassan II in July 1999 or the women's rights demonstration in March 2000, while observing the realities of immigration and difficulties of survival.