Young Ramla is taken by her parents to the city to marry her cousin Bab, to whom she has been promised since childhood. Given that Bab is in prison, his mother Rabha takes her in, deciding to close her in a room until the wedding can take place. During her reclusion, Ramla strikes up a close friendship with Fraj, Rabha's other son. Knowing all of the doors and passageways in the Medina, the traditional Arab city, Fraj sometimes rescues Ramla from her imprisonment and takes her out onto the street. Ramla, who can't stand being locked up and hates the rancid smell and promiscuity of the house, fondles the idea of escaping forever.