Having lost his wife when his son Percy was only a child, Matías, mayor of a small Peruvian coastal town, has taken care of educating the pretty little Natalia, daughter of humble peasants, sending her to a convent as an internee. On turning 17, her parents turn her over to Matías in wedlock. Given her true religious vocation, Natalia had wanted to stay at the convent, but Father Esteban, a friend of Matías, had convinced her that it was her duty to marry, hence Natalia had accepted on one condition: that Matías was never to touch her. After four years of marriage, when they seem to be living a peaceful life, Matías breaks the agreement. The stage is set for the entrance of Santiago, the young parish priest to replace father Esteban and whom the mystic Natalia sees as the personification of Christ. Tragedy is soon unleashed.