On 18 July 1994, a bomb went off at the headquarters of AMIA, the Argentina-Israeli Mutual Association in the centre of Buenos Aires. AMIA was founded over a century ago as a friendly society, a not-for-profit NGO. Its mission is social welfare, caring for the elderly and the handicapped, spreading culture and improving the life of the members in its community. The assault occurred only a few days after the institution had celebrated its centenary and killed 85 people. Today it is still a mystery how and why the whole thing happened. A group of filmmakers have decided to make this film in homage to the memory of the victims and to demand that the truth be known. 18-J is a feature film comprising 10 shorts, 10 stories directed by 10 directors and produced by 10 production companies. All of the box office takings will be donated to 10 entities dedicated to social welfare.