In the idyllic hills and valleys of a region in Northern Spain, a fight to the death ensues: Gildo kills his neighbour Severo. The motive is an argument over a splendid, fat milk cow. But there are more than just cows in the deep Pas valley. Girls like Genia long for a good pair of hiking boots and learn belly dancing. Val and Genia are Gildo?s daughters; one works round the clock, while the other goes to school. Val starts dating Rai, giving in to his romantic impulses, as instructed by her father, who wants to find out how much Rai knows about the homicide and who committed it. Rai also hopes to learn something about his father?s death from Val. Little by little, their investigative intentions turn into real love, a love that causes a threat to everyone.