Impeccably bourgeois Catherine Lelievre employs the young, unsociable, resentful and secretly illiterate Sophie as a housekeeper. Sophie meets the local postmistress Jeanne. The two have completely different natures. One is reserved, quiet and introvert; the other, open, talkative and extrovert. Their shared sense of dissatisfaction leads to friendship. Both harbour dark secrets. One was implicated in the death of her father, the other was accused of killing her child. Apart they are peaceful, but together they become deadly. Jeanne, with her psychopathic nature, hates Catherine and her husband Georges because they represent what she would like to be but can?t.