Rodrigo and his mother travel to the town where his elder brother has just died. The first moments of their mourning are spent in this calm place. Rodrigo will gradually come to grips with the adults’ pain and will unwittingly start to leave his childhood behind. His mother will endeavour to uncover the mysteries of that death. A delicate film, with melancholy and a touch of humour, with solitary characters who try to dispense a little affection. A story suspended in time, in the floating of the province’s lost places.