A young man's first female conquests and the deep love he feels for his father. The story of Luc, a young man from the provinces, who visits Paris to sit his arts and craft college entrance exam. In the street he meets Djemila, with whom he enjoys a brief romance. Returning to his father's house, he begins a relationship with his childhood friend Geneviève, while Djemila longs to see him again. When Luc is accepted by the college he leaves once more for Paris, leaving Geneviève and the baby she is carrying behind him...