In Xochimilco 1909, María Candelaria and Lorenzo Rafael long for getting married but the odds are against them. Maria Candelaria is segregated for being a prostitute's child and the couple faces the greed of Mr. Damian, the town's shop owner who secretly desires Maria. When Maria falls sick with Malaria, Lorenzo Rafael steals a quinine bottle from Damian's shop, unleashing tragedy for the lovers.. One day, María Candelaria, ill with malaria ...