One night, in the slums of New Orleans, the ruffian Blackie and his friends kill an immigrant who had won playing poker. The next morning, Dr. Clint Reed of the Public Health Service confirms that the dead man had the black plague. To avoid an epidemic that has catastrophic effects, Clint and the captain of the police Tom Warren is about finding and isolating the murderers. The operation is carried out in secret, for fear of the population of the sea. They have only 48 hours to get it.