Detective Mark McPherson investigates the murder of Laura Hunt, an elegant and seductive woman who appears dead in her apartment. McPherson elaborates a mental portrait of the young woman from the declarations of her relatives. The suggestive portrait of Laura, hanging on the wall of her apartment, also helps in this task.