Antonio, an expelled university student, lives with the pregnant Manoli, the daugther of a comfortable middle class family. Both share a flat with another couple married through the church in Gibraltar. Manoli's father, Vicente, hates his son-in-law for being "a caretaker's son and a red" apart from leaving his daugther pregnant without going to the church. After Manoli's giving birth and a series of incidents between both couples and the parents of the young people, they finish up being convinced to go and live in , as antonio calls it, "The greatest bourgeois degradation". During one of the visits of Vicente and his wife Manoli to the chalet, the police appears looking for the maid of the "young gentlemen". This gives the occasion for father-in--law and son-in-law to finally get to know each other. And all finishes happily.