Saint Valentine's Day 1900, at a school in appleyard, Victoria, where a rigid education is handed out, the pupils prepare an excursion to a beautiful place known for its geological interest, Hanging Rock. The picnic begins with grat precision and hapiness, but at the designated time the excursionist do not return. When they return, three pupils and the mathematics teacher are missing. The disappearances upset the routine of the college and life in it. And much more, the appearance of one of the pupils a week later, who has lost his memory. What is the mystery of the tragedy of Hanging Rock?