The autobiographical story of a woman who wants to keeo secret her true name. Caddie discovers that her husband is having a love affair with her best friend and reacts in an unusual way for the age she lives in (the twenties): she abandons all hoome comforts and takes away her children. From then on she will suffer the social reverses of the solitary woman, with few happy alternatives for new friendships, a passing love... until she succeeds in joining the fragments of her broken life, assume her own identity and reintegrate into society.