The Thorp couple adopt a child when their true son dies at childbirth. When the boy is five her nanny commits suicide and a priest tells Thorp that his child is a son of Satan. At first Richard Thorp does not believe it, but the death of the priest, his wife's abortion and finally her death as the priest had foretold, make Richard begin to investigate. Now that he is also threatened with death Richard joins up with a photographer also interested in the case. They visit an exorcist who tells Richard he must kill the child. Richard refuses but the death of the photographer makes him decide. When he is trying to kill the child the police arrive and...