A young English widow and an American sailor fall in love. For her, the stranger is the solution and the way-out of a life of sexual repression since the death of her husband. For him, the meetings and love present a happier form of life than his travels with which he is tired and disillusioned. The visitor becomes the idol of the widow's son, a thirteen-year old precocious child. The lovers intend marrying. But the child does no wish to lose the image of his sailor hero, on whom he has based his adolescent dreams. And so, with four friends, he plots to spare the foreigner "The impure days, far from the state of grace that comes from the sea".