Tom Hunter is disillusioned with city life and marriage. He decides to return with his 5 year-old son Dylan, to his father's town in Arkansas. On returning, the drastic change in the zone makes a great impression on him. Crabtree Industries, a mining concern, has taken posession of nearly the whole place, destroying nature and harming the crops of many local farmers. All who oppose Crabtree, are threatened by him whose intentions are to change this community into a "progressive" industrial zone. After the "accidental" death of Tom's brother and his wife, Tom begins to avenge himself on the Industries up to the point of almost losing his life on various occasions with the Crabtree "gorillas". But he continues until he destroys the man who threatens the whole community.