1825. By chance, Count Charles of Palma, infamous seductor, meets Mathilde Leroy, whose husband is away, in London. Charles, more for the gamble than any else, proposes to and succeeds in beating Mathilde's resistance, and seduces her. But falls in love with her. His further meetings with Flora de Saint-Gilles, his first lover, only exacerbate this love. And when Flora tries on her own account to 'cure' him, and return him to his previous frivolity, she only achieves the tragic end of Mathilde and Charles.