The vital beliefs and political ideas of the "Bosnia youth group" for the fight against the Austro-Hungarian Empire develop under the influence of the revolutionary and progressive ideas of the Europe of that time. Four youths decide to assassinate Franz Ferdinand. The four will die -one of them in the Sarajevo police station- a concious sacrifice through his desire ofr liberty. The next day produces the assassination of Prince Franz Ferdinand and the accidental death of his wife, Sofía. Europe rises in arms.