The story takes place in the prison at Lecumberri. It tells of the difficult situation of Carajo (one of the prisoners) who causes repugnance among the rest because of the wounds and sores with which he is covered from his attempts at suicide. For this repugnance he is the victim of the rest of the prisoners who often beat him causing further crisis in which he tries to take his life. One occasion, nevertheless, his mother succeeds in getting into the prison a drug which the wives of the other younger convicts cannot "pass" through the minute searches of the guards. A guard discovers the prisoners smoking marijuana and they are confined to the punishment cells. The visits of the wivef provokes a confrontation between themselves, the prisoners and the guards.