Zygmunt Bielczyk, a successful boxing trainer, feels sick. The doctors predict a short life for him. Zygmunt lives away from his brother, with whom he does not have a good relationship; but he, Riszard, finds out about Zygmunt's imminent death and he discretely begins to concern himself with him. He, to gain time, works with wnormous intensity, he obtains extraordinary sucess. In the end, the incurably sick man, who suffers attacks with growing frequency, decides to poison himself. Ryszard discovers him dying, and, through compassion, lets him die. For this he is judged.