A comedy about a Prague family looking for a house in the country as a second home. With the help of some friends they find old Komarek's one, at the foot of a mountain. They like it and agree with the old man first to move in renting it for Sundays and holidays and later for him to sell it to them. Time passes, and the old man holds back the sale. In winter he falls ill and his illness appears to worsen. He asks for his mountain home back to die there. The tennants, having found out, go to a lawyer and rush to get the sale through before the seller dies. A surprise awaits them.