Doctor Jenny is a psychiatric doctor in a clinic, she has a husband who is away for three months, a lover to take his place, and a daugther who studies in the University. As she finds herself alone at home she returns to the flat she has as a single woman; the first night she cannot sleep as she is harassed by all the ghosts of ther past. At the hospital again the doctor is determined to save the life of a woman whose insanity has been unable to be cured until now. One day she receives a call that her patient has scaped, and finally they find the woman stretched out on the floor of Jenny's home. When Jenny arrives home two men attack her and one of them tries to rape her; this produces an enormous trauma and she begins to take drugs to calm herself down. In spite ot the friendship of Doctor Jacobi, who is trying to calm her, Jenny is steadily going mad; she takes a bottle of sleeping-pills and waits for death; she is present at her own funeral and speaks about her past life in a long monologue with Doctor Jacobi who is at the side of the coffin.