A montage of scenes that in their day formed a part of the famous films produced by Metro, in the best years of Hollywood cinema. The numbers are presented by Gene Kelly (who is also the director of the film) and Fred Astaire. Apart from the fragments of old films Kelly has filmed new sequences, with original songs and dances interpreted by Fred Astaire and himself.