Tirso Fabro, a militiaman and cooperative farmer and Chano Carrillo, raised counterrevolutionary in the area of Escambray, receive the news of the invasion of Playa Girón or Bahía de los Cochinos. The irreconcilable enmity between both protagonists, given their ideological positions, has its roots in the Cuban revolution. His old personal hatred is politicized and gradually the process is manifested by which both characters affirm themselves in their aptitudes.