Federico Fellini (Rome, 1920), is an Italian film director and screenwriter. Known for his distinct style that blends fantasy and baroque images with earthiness, he is recognized as one of the greatest and most influential filmmakers of all time. Besides La Dolce Vita and 8½, his other well-known films include La StradaNights of CabiriaJuliet of the SpiritsSatyricon and Amarcord.