In the 1940s, thousands of Haitians were taken to Cuba as cheap labor. There they live with the hope of one day returning to their land with their savings until, unexpectedly, He rhey are repatriated. Pedro Limón, after many years, returns to his village, which he finds different in his men and landscapes. Remembers his miserable life and the violence of repatriation. He also remembers happy moments. Pedro has to decide between a magical world and a human, real world, between "the earth and the sky"