Film divided into five episodes starring Silvana Mangano. In "La bruja quemada viva", by Luchino Visconti, a movie star is going through an emotional crisis. In "Sentido cívico", by Mauro Bolognini, "A man suffers a traffic accident" and "A woman offers a hospital". In "The Earth seen from the moon", by Pier Paolo Pasolini, a man has a woman for him and a new mother for his son. In "La siciliana" by Franco Rossi, it is a story of seduction, abandonment and typically Sicilian revenge. In "An afternoon like the others", by Vittorio De Sica, a woman is more than her mother.