A young woman appears in a metallurgical complex of an industrial town. The head of the workshop, Janos, invites her out and she rejects it. He insists and achieves his purposes. One day, Janos discovers that Julia has a son. He wants to break with her, but ends up accepting the facts. Julia is pregnant by Janos and Janos, because of his conservatism, does not marry her. Julia flees.