Defined the film itself as 'episodes of the life of a Georgian people before the revolution', the film is somehow a parable of philosophical type. One day, a beautiful young woman arrives in a town. His ebbelleza, purity and goodness attract general sympathy, but he is forced to marry a man who disgusts him.