The history is set in the fourteenth century in Mediterranean lands, among Moors, Christians and Jews. The magic of the earth, sex, music and wine, against the magic of power. Father Vicente preaches in a Self of Faith the Sermon of the pains of hell and all the infidels are baptized. His voice is heard thousands of kilometers away. Form a company of penitents. It is used by the Pope and the King to subdue the people. Preach the end of the world to the multitude. In the middle of his sermon, he collapses from the pulpit and, while he is dying among his disciples, points to heaven.