Lluís de Serracant is a man in which three personalities concur: lawyer, anarchist and transvestite. One day that Lluís is going to visit a detainee professionally as an anarchist, he tells him that he had a plan to carry out an attack when he arrived in Barcelona Primo de Rivera. Lluís is excited about the plan and decides to do it himself, in the company of two friends: Ricard and Surroca. When they are preparing the attack on the train track, they are arrested by the police, tried and sentenced to the last penalty.