Full-length documentary about the life, passion and example of Pablo de la Torriente Brau, built from testimonial elements and reconstructions of fiction, and trying to incorporate all facets of his life: combative and innovative athlete and journalist, student wrestler and imaginative writer , anti-imperialist fighter and exiled revolutionary, war correspondent and internationalist fighter against fascism in Spain.