Umberto Domenico Ferrari is a retiree who tries to survive with his miserable pension. Immersed in poverty, he lives in a pension, whose owner mistreats him because he fails to raise the money necessary to pay his room rent. The only friends he has in this world are a young maid and especially his dog Flike.