Documental testimony of Salvador Allende's last hours and the events which took place in the sorroundings of the Palacio de la Moneda on September 11, 1973. Te film includes unpublished cinemathographic documents, radio and television recordings from that day, as well as interviews with figures who knew the deceased president closely.