The action takes place in 2010. A spaceship, carring fuel supply, returns to Earth from a distant planetary system. During the journey strange distress calls from an unknown planet are received; and the tripulation, ignoring the rules, decide to divert the spaceship's route, exposing themselves to serious consequences.