De Waal is admitted to hospital for a routine check-up. Yet, after three weeks, he is told he is ill and he enters a world of loneliness and confinement which was unknown to him. The man who shares his room, Frank, is gay and friendly and between them arises a solid friendship, which is the core of the film.