LAYA FILM, a production company attached to the Propaganda Commissariat of the Generalitat de Catalunya, produced nearly 90,000 metres of film for its newsreels and documentaries since its creation in November 1936. This short film shows the news from the Basque Country that was shown to the Catalan people.